Wedstrijdverslag TVO DS1 – Borger DS1 (21-20)

Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd weer op het programma. Na een goeie overwinning in onze laatste oefenwedstrijd tegen Olympia, die uitkomt in de tweede divisie, gingen we met een goed gevoel het nieuwe seizoen in. De tegenstander was Borger die na een kampioenschap vorig jaar dit jaar uitkomt in de hoofdklasse A. We begonnen niet scherp aan de eerste helft. Van het snelle spel en de goeie wissels in de aanval in de wedstrijd tegen Olympia was niets meer te zien. We misten snelheid en felheid en maakten in de verdediging onnodig fouten, waar Borgen makkelijk van kon profiteren. Eerste helft eindigde dan ook in een gelijk spel. Na oppeppende woorden van Nicole en Daniëlle wisten we dat het in de tweede helft veel beter moest als we de punten in Beckum wilden houden. De tweede helft begonnen we wat feller in de verdediging waardoor Bente twee keer makkelijk kon scoren vanuit de break-out. Echter wisten we dit niet vast de houden waardoor Borger makkelijk terug kon komen in de wedstrijd en op voorsprong kwam. De laatste paar minuten hebben we als team gevochten voor de punten en hebben deze na een spannende laatste 2 minuten binnen weten te slepen. Eindstand 21 – 20.