Wedstrijdverslag Avanti Wilskracht DS1 – TVO DS1 (23-10)

Afgelopen weekend stond de belangrijke wedstrijd tegen Avanti op het programma. Avanti had nog geen punten en in de ranglijst stonden zij één plek onder ons.

De wedstrijd ging gelijk op. We begonnen met een 5-1 dekking welke helaas niet zo goed dicht zat zoals je normaal van ons gewend bent. Aanvallend ging het beter dan de afgelopen wedstrijden, en creëerden we een aantal mooie kansen en penalties door 1-op-1 acties. De ruststand was 9-8. Niks aan de hand dus.

Na een peptalk tijdens de rust startte we het eerste deel van de 2de helft goed. We kregen grip op de wedstrijd en wisten een voorsprong te bemachtigen van 15-17. Helaas konden we dit niet vasthouden, lieten we steken vallen in de verdediging waardoor we een aantal 2 minuten tijdstraffen ontvingen, en maakten we aanvallend een paar stomme fouten waaruit we vervolgens werden gestraft met een tegendoelpunt. Eindstand 23-20. Jammer dat we het uit handen hebben gegeven. Positief is dat we aanvallend meer vertrouwen krijgen, wat we weer meenemen naar de volgende wedstrijd.