Wedstrijdverslag Bentelo DS2 – TVO DS1 (18-23)

Afgelopen zaterdag stond de derby tegen Bentelo 2 op het programma. Een wel bekend team voor ons, waarbij het beide kanten op kan gaan. Maar de stijgende lijn van de afgelopen weken zat erin, waarbij we afgelopen wedstrijd tegen combinatie enkel nog de kansen erin moesten schieten. Na een aantal schot trainingen afgelopen week, hadden we dus enorm veel zin om de wedstrijd een keer onze kant op te trekken.

We begonnen met een 5-1 dekking, wat toch onze voorkeur heeft, maar welke ditmaal ook goed stond. We werkten samen, sloten tijdig aan, waardoor met name de hoeken van Bentelo nog wat ruimte kregen en goed in de afronding waren. Maar wij scoorden ook en het ging dus gelijk op. Bentelo wist als eerste een voorsprong te bemachtigen. Wij waren nog wat slordig in de aanval, wilden soms te snel afronden en we misten een aantal kansen. Hierdoor kwam Bentelo op een voorsprong van 12-9. Deze hebben wij voor rust nog gelijk getrokken naar een 12-12. Erg spannend dus.

Ook de 2de helft stond onze verdediging goed. We bleven ook de ruimtes opzoeken door veel wissels op te zetten en 1 op 1 door te gaan. We beloonden onszelf dit keer gelukkig wel. We kwamen dan ook op 3 tot 4 punten voorsprong. Even wist Bentelo nog dichtbij te komen, 15-17, maar dankzij een belangrijke redding van Joyce en dat wij ons eigen spel rustig bleven spelen wisten wij de voorsprong te behouden. De laatste 5 minuten zijn we uitgelopen naar 18-23.

Een mooie overwinning, zo vlak voor de avond lock-down, waarbij we echt als team hebben gehandbald. We hopen dit in het nieuwe jaar wederom op te kunnen pakken, hopelijk tot dan!