Wedstrijdverslag De Lutte DS1 – TVO DS1 (18-21)

Afgelopen zaterdag was voor ons misschien wel de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen. We speelden tegen de 2e plek in de competitie, namelijk uit tegen De Lutte DS1.

De wedstrijd had een matige start. De Lutte scoorde direct 2 keer, waardoor we achter kwamen te staan met 2-0. Het eerste gedeelte van de eerste helft liep vervolgens gelijk op tot 6-6. Helaas misten wij veel kansen in de aanval. Daarentegen hield Sophie 4 penalty’s tegen, waardoor het de Lutte niet lukte om op een voorsprong te komen. In de eerste helft liepen we op gegeven moment iets uit naar een stand van 7-12. Dit was tevens ook de ruststand.

Het eerste gedeelte van de tweede helft startte weer matig. De Lutte kwam weer dichterbij met 2 punten verschil, namelijk 11-13. In onze dekking werd op gegeven moment iedere overtreding gestraft met een 2 minuten tijdstraf, waardoor we de tweede helft veel hebben gespeeld in ondertal. Ondanks ons ondertal spel wisten we alsnog te scoren en lukte het De Lutte niet om ons in te halen. Ook in de tweede helft had Sophie weer een paar goede reddingen op belangrijke momenten.

In de gehele wedstrijd hebben we maar liefst 11 keer een 2 minuten tijdstraf gekregen, waardoor Lieke en Romée zelfs het veld af moesten met een rode kaart.
Ondanks een zeer onrustige tweede helft hebben we de wedstrijd weten te winnen met 18-21.

Met deze gewonnen wedstrijd en 2 punten staan we nog steeds op de 1e plek met 6 punten los van De Lutte. Op deze manier komen we steeds dichterbij een kampioenschap en daarmee promotie naar de hoofdklasse. Maar laten we nog niet op de zaken vooruit lopen, want er moeten nog 7 competitiewedstrijden gespeeld worden. De eerstvolgende wedstrijd is wederom een uitwedstrijd. We spelen aankomende zaterdagavond om 20:45 tegen W.H.C. DS2 in Hengevelde. Zien we jullie allen bij deze derby?