Wedstrijdverslag TVO DS1 – Olympia DS2 (26-17)

Zaterdagavond was net als vorige week een bewogen wedstrijd. We speelden thuis tegen Olympia DS2 uit Hengelo. De vorige wedstrijd tegen hen werd gewonnen met 9-21.

De gehele eerste helft liep gelijk op. Wij stonden in de dekking niet compact genoeg, waardoor Olympia te makkelijk kon scoren. In de aanval misten wij te veel kansen, hierdoor konden we geen ruime voorsprong ontwikkelen. Nadat we ongeveer 10 minuten voor rust voor stonden met 10-8, wist Olympia nog 2 keer te scoren, waardoor we gingen rusten met een gelijke stand van 10-10.

Gelukkig wisten we in de tweede helft de wedstrijd duidelijk naar ons toe te trekken. De eerste 10 minuten liep de score gelijk nog op, maar het laatste gedeelte van de wedstrijd hebben we zowel in de dekking als aanval laten zien dat wij de sterkere ploeg waren. Sophie had goede reddingen op belangrijke momenten. Aanvallend speelden we meer ons eigen spel en liepen steeds verder uit. De wedstrijd werd uiteindelijk ruim gewonnen met 26-17.

Na viertien competitiewedstrijden staan we nog steeds ongeslagen bovenaan. Dit hebben we na de wedstrijd gevierd door met z’n allen gezellig uit te gaan in Hengelo.

Volgend weekend staat er een zeer belangrijke wedstrijd op het programma. We spelen namelijk uit tegen de Lutte DS1. Zij staan op de 2e plek met 4 punten minder dan wij. De Lutte heeft alleen nog maar van ons en W.H.C. verloren en verder alles nog gewonnen. Uiteraard willen wij erg graag nog 2 punten van hen afnemen, dus zijn we extra gebrand om van hen te winnen. We spelen om 20:45 in Sporthal de Luttermolen in de Lutte. We kunnen jullie support goed gebruiken!