Wedstrijdverslag BWO DS1 – TVO DS1 (22-28)

Afgelopen zaterdag stond er een spannende uitwedstrijd op het programma. We speelden in Deurningen tegen B.W.O. DS1. De thuiswedstrijd werd gewonnen met 22-17 in ons voordeel.

De gehele eerste helft liep de stand gelijk op. B.W.O. was erg gebrand om van ons te winnen, hierdoor leek het alsof we wat moeite hadden om ons eigen spel te spelen. Ondanks dat onze dekking in vlagen erg goed dicht zat, wist B.W.O. het net te vaak te vinden in de eerste helft. Wij maakten zelf in de eerste helft goed gebruik van onze snelle tegenaanval. Helaas hadden we af en toe wel moeite om de schoten op doel af te maken. De eerste helft was erg spannend. We gingen rusten met een stand van 14-14.

We wisten dat we in de tweede helft nog meer gebruik moeten gaan maken van onze snelle tegenaanval. Ook waren we ons ervan bewust dat we de sterkste speelster van B.W.O. uit moesten gaan dekken, zij scoorde de eerste helft namelijk erg veel en had veel dreiging. Bente stond erg sterk in de dekking en wist haar goed uit te dekken.

De tweede helft waren wij duidelijk de betere ploeg en wisten we de wedstrijd naar ons toe te trekken. De wedstrijd werd gewonnen met 22-28. Met deze belangrijke 2 punten kunnen we weer erg trots op onszelf zijn. Ondanks dat Sophie in de tweede helft een harde bal in haar gezicht kreeg, hield ze belangrijke kansen van B.W.O. tegen. Britt was de gehele wedstrijd lekker op dreef en scoorde veel. Ook Romée heeft een hele goede wedstrijd gespeeld.

Volgend weekend spelen we weer een thuiswedstrijd tegen Olympia DS2. Zien we jullie allemaal volgende week zaterdag om 19:00 in Sporthal de Pol22