Wedstrijdverslag DFS Arnhem DS1 – TVO DS1 (18-18)

Gisteren hadden we de tweede uitwedstrijd van het seizoen. Om 19:00 begon onze wedstrijd tegen DFS Ds1 in Arnhem. Vorig jaar zijn we hier van de degradatie ontkomen dus we hadden goede herinneringen aan deze sporthal. We begonnen niet sterk aan de wedstrijd, we hadden moeite met de bal, waren te laat in de verdediging en kwamen hierdoor op een 3-1 achterstand. Vanaf toen keerde de wedstrijd, we hadden meer grip op de bal en ons spel werd aanvallend ook beter. Van 3-1 gingen wij zo door naar 5-9 voorsprong. De voorsprong bleven we houden tot aan de rust (9-12).

Na de rust begonnen we voor de verandering sterk aan de tweede helft. De voorsprong werd weer terug gebracht naar 5 punten. Echter hadden we helaas toen weer een omslag moment. Van 5 punten voorsprong kwamen zij terug op 2 punten voorsprong en zo stond het 5 minuten voor het einde. Helaas lukte het niet om te scoren, kregen we nog een 2-min tijdstraf en helaas 1 minuut voor tijd ook nog een penalty tegen op de gelijkmaker. Deze penalty ging erin, maar we hadden de moed nog niet opgeven, we wilden graag met twee punten terug rijden naar Beckum. 7 seconde voor tijd kreeg Bente de bal op de cirkel, een overtreding van achter zorgde dat we nog een penalty kregen na het eindsignaal. Jammer genoeg had de keeper de bal door goed keeperswerk en hebben we de wedstrijd gelijk gespeeld. We zijn met 1 punt van Arnhem naar huis gereden maar een teleurstellend resultaat voor wanneer je de hele wedstrijd hebt voorgestaan. Stand ranglijst: 4e plek.

Volgende week zijn wij vrij, maar die week erop spelen wij thuis tegen Wesepe DS1 om 19:30 in sporthal De Marke. De mini van de week is Cloë Ketzener.

Tot dan!