Wedstrijdverslag TVO DS1 – Wesepe DS1 (25-24)

Zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen Wesepe op het programma. Afgelopen seizoenen bleek Wesepe een waardige tegenstander te zijn. We begonnen matig aan de wedstrijd waardoor we al snel op een achterstand kwamen van 1-3. Al gauw kregen we grip op de wedstrijd en wisten we weer op voorsprong te komen. We waren een aantal keer goed in de break-out en we gingen een aantal goede acties 1 tegen 1 aan. Toch zat onze verdediging niet helemaal dicht en wist Wesepe bij te blijven. Dit bracht ons op een ruststand van 13-13.

Na de rust pakte we de draad weer op en bleven we op voorsprong. We kregen de verdediging niet helemaal dicht maar we wisten zelf ook te scoren, waardoor de wedstrijd spannend bleef. Wel hebben we veel open kansen gemist, wat natuurlijk zonde is. Wesepe wist nog op een gelijkspel te komen van 24-24. Aan het einde kregen we nog een 2 minuten tijdstraf met nog 3 minuten te gaan maar we bleven vechten. De laatste 2 minuten stond het 25-24 in ons voordeel, we hebben nog 2 penalty’s gekregen door 1 op 1 acties echter beloonden we onszelf niet en hebben we deze kansen niet benut. Gelukkig scoorde Wesepe in de laatste aanval ook niet waardoor we de punten verdiend mee naar Beckum konden nemen! Kortom een zeer spannende wedstrijd waarin we wel zijn blijven vechten. Stand ranglijst: 4e plek.

Volgende week zondag spelen we uit tegen Travelbags/HV Zwolle om 13.15 uur in Sporthal Zwolle Zuid.