Wedstrijdsverslag TVO DS1 – WHC DS1 (25-18)

Zaterdagavond speelden wij de derby tegen WHC thuis in Hengevelde. WHC opende de wedstrijd waardoor we op een achterstand van 0-1 kwamen. Gelukkig waren we ditmaal vanaf het begin van de wedstrijd wakker en gingen we er direct overheen. In de rest van de eerste helft zijn we op twee of drie punten voorsprong gebleven en is WHC niet meer op gelijke stand gekomen. De ruststand was dan ook 14-11 in ons voordeel.

In de rust hebben we afgesproken dat we het Beckum’s kwartiertje een keer gingen overslaan en gewoon door moesten gaan met waar we mee bezig waren. In het begin van de tweede helft zat de verdediging niet helemaal dicht, echter hadden we het geluk dat WHC ook een aantal kansen miste en wij bleven scoren. Zeven minuten voor het einde stonden we nog steeds op drie punten voorsprong met een stand van 19-16. Hierna liep de score verder op en gelukkig in ons voordeel. Van 19-16 gingen we naar 23-17 en vervolgens door naar een eindstand van 25-18. Kortom WHC heeft op de 0-1 na niet voor gestaan. Echter was het alsnog erg spannend (wat niet zo lijkt door de stand) waardoor we de zege goed hebben gevierd. Stand ranglijst: 4e plek.

Volgende week spelen we uit een belangrijke wedstrijd tegen Broekland (plek 3). Voor ons een nog onbekende tegenstander maar desalniettemin hebben we er weer zin in!