Wedstrijdverslag Broekland DS1 – TVO DS1 (20-17)

Afgelopen weekend stond de wedstrijd tegen Broekland op het programma. Voor ons een nog onbekende tegenstander. Broekland had één punt meer dus we wisten dat het een spannende wedstrijd zou worden. Na het startsignaal waren we nog niet helemaal wakker waardoor we al gauw op een achterstand kwamen van 6-1. Onze verdediging zat niet zo dicht zoals het zou moeten. We lieten te vroeg los waardoor speelsters gewoon door konden lopen. Aan het eind van de eerste helft kwamen we iets meer op gang en gingen we meer 1 op 1 acties aan. Dit resulteerde in veel penalty’s die wederom niet allemaal benut werden. De ruststand was 12-8.

De tweede helft begonnen we beter en de verdediging zat beter dicht. Broekland werd veel afgestraft door verdedigingsfouten en hierdoor stonden we veel in overtal. Echter hadden onze hoekspeelsters ook het vizier niet zo staan als we gehoopt hadden, waardoor we geen punten hebben gepakt. Teleurgesteld over de eindstand van 20-17 verlieten we het veld. We hebben duidelijk verloren van onszelf. Stand ranglijst: 5e plek.

Volgende week staat er wederom een lastige wedstrijd op het programma: Lettele (1e plek). We spelen dan thuis om 19.30 uur in sporthal de Marke. De mini van de week is Noël Hadderingh.