Wedstrijdverslag TVO DS1 – Duiven DS1 (26-31)

We hebben afgelopen zaterdag een thuis wedstrijd gespeeld tegen Duiven. Het was een zeer spannende wedstrijd, waar wij goed op terug kijken!

Even een kleine terug blik naar de wedstrijd tegen Duiven in de 1e helft van de competitie. Wij speelden slordig, veel bal verlies, weinig tempo en chaotisch. Kortom wij speelden niet ons eigen spel. Afgelopen zaterdag hebben wij ons van onze andere kant laten zien en speelden wij met veel overzicht. We speelden op snelheid, mooie aanvallen, goeie communicatie en de verdediging stond als een huis. De eerste paar minuten waren we nog zoekende en kwamen we op een 0-4 achterstand. Maar we kwamen al gauw terug naar een stand van 5-7. We bleven goed bij! Van beide kanten werd er op hoog tempo gespeeld, waardoor er veel mooie goals vielen. Helaas vielen er 3 meiden bij ons geblesseerd uit en bleven wij met 1 wissel over.. We kregen een penalty mee en Romeé maakt de 6-8. Onze goals kwamen vanuit een hoog tempo, hier moesten wij het ook van hebben want hier had Duiven moeite mee. Het was echter wel lastig om zo te blijven spelen, met maar 1 wissel. Wij gingen de rust in met een stand van 11-16

Het doel voor de 2e helft was duidelijk, we hebben het vaker geflikt om 5 doelpunten achterstand weg te werken dus ook vandaag gaat dit lukken. We moeten onze energie verdelen. “Vechten in de verdediging en rustige aanvallen spelen, hoe gek het ook klinkt” waren de woorden van Chantal. We wisten al snel 2 doelpunten in te halen en stonden nog op 3 doelpunten achterstand. We waren goed op dreef en wouden de punten graag in Bentelo houden. Door 3 snelle goals achter elkaar en goeie communicatie in de verdediging (overigens met 5 man), kwamen wij op een stand van 16-18. Nu moeten we gas geven en zo door blijven gaan! Onze Sophie houd goeie ballen tegen en Kelly lette goed op, waardoor wij een snelle aanval konden spelen en terug kwamen op een stand van 19-20. Gaan wij dit dan echt winnen van Duiven of gelijk spelen? Het is niet een onmogelijke gedachte. Het gaat gelijk op! Toch kakten we helaas op de laatste minuten in en hebben we moeite om het hoge tempo vast te houden, met nog steeds maar 1 wissel. Duiven bleef op tempo spelen en liep uit naar een stand van 22-26. Wij bleven vechten en mogen trots zijn op hoe wij gespeeld hebben tegen Duiven! Helaas hebben wij verloren met 26-31, maar kunnen wij wel met een goed gevoel terug kijken op deze wedstrijd!

Volgende week zaterdag 27 januari spelen wij nog een thuis wedstrijd. We spelen dan tegen Hacol/combinatie om 19:00 in de Pol in Bentelo. Alle support is welkom!