Wedstrijdverslag TVO DS1 – HV Grol DS1 (30-17)

Na twee weekenden geen wedstrijd te hebben gehad speelden we zaterdagavond eindelijk weer een wedstrijd. We speelden een thuiswedstrijd tegen Grol H.V. DS1 uit Groenlo.

Direct vanaf het begin van de wedstrijd hebben we laten zien dat wij de sterkere ploeg waren. Na 7 minuten was de stand 6-0. Grol wist na 12 minuten pas hun eerste doelpunt te scoren (8-1). Onze dekking zat goed dicht, Grol had erg veel moeite om erdoorheen te komen. Met nog 10 minuten te spelen in de eerste helft stond het 12-2. Het lukte Grol om maar zes keer te scoren in de eerste helft, waarvan ook nog 3 penalty’s.
Lieke speelde een goede eerste helft, zowel aanvallend als verdedigend was zij erg sterk.
We gingen rusten met een stand van 17-6.

Alles wat in de eerste helft erg goed ging, ging in de tweede helft wat minder. De dekking zat minder goed dicht en niet alle doelkansen werden goed benut. Na 15 minuten te hebben gespeeld in de tweede helft stond het 23-11. Het lukte ons om Grol 5 minuten niet te laten scoren. Met nog 10 minuten op de klok stond het namelijk 26-11. De wedstrijd werd uiteindelijk ruim gewonnen met 30-17. Met nog weer gewonnen wedstrijd komt het kampioenschap steeds dichterbij.

Helaas speelden drie van onze speelsters niet mee vanavond. Carlijn is in de wedstrijd tegen de Lutte zwaar geblesseerd geraakt aan haar knie. Ze is twee weken geleden geopereerd aan de meniscus. Ook staat haar nog een operatie te wachten, want haar voorste kruisband is ook afgescheurd… Carlijn zal dit seizoen niet meer in actie komen. Ook zal Pien dit seizoen niet meer in actie komen. Pien wordt volgende week geopereerd aan haar jukbeen, deze is namelijk gebroken. Mandy was helaas ook geblesseerd, maar de verwachting is dat zij volgende week wel weer meedoet. Gelukkig hebben we drie toppers (Indy, Alisa en Mila) vanuit de A-jeugd die ons de komende wedstrijden zullen versterken.

Volgend weekend spelen we op zondagmiddag. We spelen uit in Enschede tegen E.H.C. DS1 om 13:45. Uiteraard kunnen we jullie support hierbij weer goed gebruiken!