Wedstrijdverslag EHC DS1 – TVO DS1 (12-30)

Zondagmiddag speelden we een uitwedstrijd tegen E.H.C. DS1 in Enschede. De thuiswedstrijd werd gewonnen met 27-18.

De wedstrijd startte wat slordig. Onze dekking zat niet direct vanaf het begin dicht. Eigenlijk was dit alleen de eerste paar minuten van de wedstrijd, want de rest van de wedstrijd stond de dekking als een huis. Na 10 minuten stond het 2-4, daarna liepen we steeds verder uit. Na 20 minuten stonden we al 7 doelpunten voor (2-9). Door de vele reddingen van Sophie en onze sterke dekking kregen we de eerste helft maar 4 doelpunten tegen en gingen we rusten met een stand van 4-14.

De tweede helft bleven we veel scoren. Ook wisten we in de tweede helft veel doelpunten te maken uit break-outs. Bente speelde een erg sterke wedstrijd en scoorde veel. De gehele wedstrijd hebben we eigenlijk weinig kansen gemist, waardoor er ruim werd gewonnen met 12-30. Hiermee blijven we nog steeds ongeslagen deze competitie en lijkt het kampioenschap nu wel heel dichtbij…

Volgende week zaterdag is het dan eindelijk zo ver; de kampioenswedstrijd! We spelen thuis in Bentelo om 19:00 tegen Borhave DS1. Uiteraard zouden we het geweldig vinden als er zoveel mogelijk publiek aanwezig zou zijn. Daarom willen we iedereen van harte uitnodigen om ons aan te moedigen!

Na afloop zal het kampioensfeestje gevierd worden bij Café Halfweg. Er zijn wat lokale helden geregeld voor de muziek, dus het beloofd gezellig te worden. Komen jullie een borrel doen?