Wedstrijdverslag TVO DS1 – Borhave DS1 (34-19)

Zaterdag was het dan eindelijk zo ver; de kampioenswedstrijd! Met een volle tribune in Bentelo speelden we tegen Borhave DS1. De uitwedstrijd in november 2022 wisten we eenvoudig te winnen met 15-38.

Uiteraard waren we allemaal (een beetje) zenuwachtig voor de wedstrijd. De eerste paar minuten van de wedstrijd was dit wel een beetje te zien aan ons spel, maar daarna speelden we met veel zelfvertrouwen een prima wedstrijd. De vorige wedstrijd zat onze dekking erg goed dicht, maar zaterdag was dat helaas wat minder. Gelukkig mistte Borhave veel kansen, waardoor zij weinig wisten te scoren in de eerste helft. Onze aanvallen verliepen daarentegen wel erg goed. Er werden weinig kansen gemist en er vielen veel mooie doelpunten. Eigenlijk hebben we in de eerste helft al laten blijken dat wij de betere ploeg waren. We gingen rusten met een ruime voorsprong van 18-7.

De tweede helft hadden we even een wat mindere fase. Maar later pakten we dit wel weer op. Met nog 10 minuten op de klok stond het 22-11. Hiermee kwam het kampioenschap nu wel heel dichtbij. We bleven scoren en Borhave kon geen grip krijgen op onze snelle aanvallen. We hebben de wedstrijd gewonnen met 34-19. Dit betekent dat we ongeslagen kampioen zijn geworden in de eerste klasse! Een prestatie om zeker trots op te zijn. Daarnaast is het een erg fijn gevoel dat we weer teruggaan naar de hoofdklasse. We hebben met dit kampioenschap en dit seizoen laten zien dat we niet thuishoren in de eerste klasse.

We willen al het publiek bedanken voor hun komst. Dit hebben we als team erg gewaardeerd. Ook willen we alle feestvierders bedanken voor het zeer geslaagde kampioensfeest bij Café Halfweg. Daarnaast Nick Laarhuis nogmaals bedankt dat we ons kampioenschap goed hebben kunnen vieren in het café.

Ondanks dat we al kampioen zijn geworden, moeten we nog wel 3 competitiewedstrijden spelen. De eerstvolgende is weer een thuiswedstrijd. We spelen zaterdag 1 april om 19:00 tegen D.H.V. DS1. De uitwedstrijd tegen D.H.V. was onze minst sterke wedstrijd van het seizoen. Daarom zijn we extra gemotiveerd om over 2 weken een goede wedstrijd neer te zetten. Komen jullie ons weer aanmoedigen?