Wedstrijdverslag TVO DS1 – RSC DS1 (25-27)

Afgelopen weekend speelden wij onze laatste competitiewedstrijd tegen RSC. We speelden in Bentelo.

Dit was het dan! Niet alleen de laatste competitie wedstrijd, maar ook de laatste wedstrijd in de hoofdklasse en voor een aantal van het team de laatste wedstrijd in het zwart wit… Sophie, Lieke en Mandy hadden hun laatste wedstrijd bij TVO. Sophie en Lieke gaan na heel wat jaren bij TVO te hebben gespeeld niet alleen stoppen bij TVO, maar die stoppen helemaal met handbal. Mandy gaat terug naar de club waar ze eerder altijd heeft gehandbald in Goor. We kunnen niet anders zeggen dan dat dit een hele mooie laatste wedstrijd van het seizoen was en dat we gevochten hebben voor nog een laatste paar punten.

We begonnen de wedstrijd niet heel goed. Op het scorebord stond al gauw een 2-6 achterstand voor ons. Echter kwamen wij na ongeveer 10 minuten speeltijd terug en vielen de goals ook aan onze kant. Onze achterstand werd steeds minder en we merkten dat als we op volle snelheid door gingen er mooie acties werden gemaakt en de doelpunten wel vielen. Met een paar goeie snelle tegenaanvallen kwamen we op een stand van 6-8. RSC begon tegen het einde van de eerste helft minder te scoren, waardoor wij de stand een beetje bij konden krabben. We gingen als een speer en wisten vlak voor het eindsignaal nog tot een gelijke stand te komen. Door een mooie penalty van Linde kwamen we ook nog op een voorsprong terecht (13-12) en hadden we nog maar een paar minuten op de klok. Helaas kreeg RSC in de laatste minuut nog een penalty en gingen we alsnog de rust in met een 13-14 achterstand.

De 2e helft begonnen wij met de bal en hadden wij dus de eerste aanval. We zaten er bovenop en in onze eerste aanval wisten we een mooi doelpunt te maken en kwamen we weer gelijk te staan. Ook in de eerste paar minuten van de 2e helft hebben wij voor gestaan op RSC. Helaas misten wij teveel open kansen en bleef RSC gaan. RSC had net wat minder fouten en wist hun voorsprong weer terug te pakken. Door een mooie break out van Romeé kwamen we weer op een gelijke stand van 18-18. In de laatste paar minuten van de 2e helft werd het nog erg spannend. We wisten veel ballen er in de verdediging tussenuit te pikken waardoor we op een break out konden gaan. Jammer genoeg bleef RSC ook scoren en hebben wij helaas op de laatste paar minuten verloren. De eindstand was 25-27. Het was een mooie laatste competitiewedstrijd en zo sluiten we de hoofdklasse met een goed gevoel af!

Wij zien jullie graag volgend seizoen weer terug bij ons op de tribune. Volgend seizoen spelen we in de eerste klasse, maar eerst hebben wij nog de Bartels cup waar wij ons op gaan voorbereiden. Dinsdag 14 mei hebben wij onze eerste beker wedstrijd gepland staan en dit zal zijn tegen OBW. We spelen dan uit in Zevenaar om 19:15. Ook daar zijn jullie van harte welkom!😉