Wedstrijdverslag Bentelo DS2 – TVO DS1 (25-16)

Derby Time!! Afgelopen weekend speelden we de derby tegen Bentelo dames 2.

We hadden een groot nadeel: hars! De meesten van ons hadden nog nooit met hars gespeeld. We besloten om wat langer warm te lopen om wat beter een inzicht te krijgen van het spelen met hars. Tijdens de wedstrijd hadden we helaas toch nog veel bal verlies. We hadden moeite om de ballen goed over te laten komen, maar toch zaten er een paar mooi acties tussen. We wisten redelijk bij te blijven ondanks de hars, maar helaas gingen we de rust met een achterstand van 13-7 in.

De tweede helft liep Bentelo eigenlijk alleen maar meer uit en wisten we niet meer dichterbij te komen. Bentelo was erg in het voordeel van de hars en dat werkte echt in ons nadeel. Waar het bij Bentelo vlot liep, was het bij ons rommelig. De verdediging stond goed en er was een goeie communicatie. Van tevoren hebben we gezegd dat we alleen maar korte ballen moeten spelen, zonder al te veel te stuiteren. Het stuiteren ging een paar keer mis, maar toch hebben we een aantal mooie break outs een snelle aanvallen gehad door die korte ballen te spelen. Helaas hebben wij deze derby verloren met 25-16.

Er staan nog 3 wedstrijden op de planning, waaronder de thuis wedstrijd van volgende week tegen Langeveen. Van de 3 wedstrijden moeten wij er sowieso 2 winnen om nog een kans te maken op de na competitie. Op dit moment staan wij onderaan (plek 12) en staat Langeveen op plek 10. Hopelijk halen we volgende week de belangrijke punten binnen. We zien jullie graag om 19:00 in Sporthal de Pol in Bentelo. Alle support is van harte welkom!