Wedstrijdverslag ESCA-Handbal DS1 – TVO DS1 (25-23)

Zaterdagavond stond de uitwedstrijd tegen ESCA-Handbal op de planning. Vol goede moed reisden we af naar Arnhem. De wedstrijd startte en we begonnen een keer goed aan de wedstrijd. Na 5 minuten spelen stonden we op een voorsprong van 0-3. Hierna kregen we moeite met scoren en was onze verdediging niet goed dicht. Hierdoor kregen we veel tegen doelpunten en kon ESCA-Handbal ons weer inhalen. Daarbij kregen ze veel penalties die ze helaas ook allemaal scoorde. Tijdens een verdedigende actie ging helaas Romée door haar enkel (zal wel een teamkwaaltje zijn), maar gelukkig kon ze na even koelen en tapen de wedstrijd uitspelen. De ruststand was 13-8 in ons nadeel.

In de rust werd gezegd dat we sneller moesten spelen, secuur moesten blijven en gewoon ons eigen spel moesten blijven spelen. Dit lukte de eerste 10 minuten van de tweede helft nog niet. Na deze tien minuten leek het wel of we onze tweede adem vonden. We wilden vechten voor elkaar, gingen steeds beter spelen en kwamen steeds dichterbij. Helaas waren er een aantal dubieuze beslissen van de scheidsrechter tijdens de wedstrijd (allebei de kanten op) waardoor we geïrriteerd raakten. Helaas konden we de wedstrijd niet naar onze kant trekken, maar we hebben opnieuw laten zien (met onze zeer smalle selectie) dat we voor elkaar willen werken en het best wel kunnen. We moeten alleen eerder beginnen met ons eigen spel. Door deze nederlaag (25-23) zijn we flink gekelderd in het klassement (10de positie). In deze klasse kan iedereen van elkaar winnen, Lettele uitgezonderd, wat maakt dat het elke week weer spannend is.

Volgende week spelen we onze laatste thuiswedstrijd van het jaar tegen HVBS DS1, zij staan momenteel 7e. De mini van de week is Joep Boenders.

Wij hopen op jullie support en zullen het ook deze keer weer nodig hebben!