Wedstrijdverslag Lettele DS1 – TVO DS1 (28-34)

Vanavond (dinsdag 3 oktober) stond de eerste beker wedstrijd op de planning. We speelden, op papier, uit tegen Lettele in Hasseler Es.

Uitgaand van eerdere wedstrijden tegen Lettele was onze verwachting dat het een moeilijke pot zou worden. Echter begonnen wij heel sterk en stonden wij al gauw voor. Lettele zette een tandje bij en kwam tot een stand van 8-8 na 15 minuten. Wij lieten ons niet kisten en gingen er vol voor. We konden elkaar goed vinden in de aanval en hadden weinig bal verlies! Ook de verdediging stond goed en dit resulteerde tot een rust stand van 13-21 in ons voordeel.

Hoe de eerste helft zo goed ging en we elkaar zo goed konden vinden, hoe slechter was de tweede helft. We zakten in en hadden meer bal verlies. We verspilden een aantal aanvallen, maar ook in de tweede helft lieten we het er niet bij. We hadden geluk met de voorsprong en wisten dat we een tandje bij moesten doen. Met nog 10 minuten op de klok stond het 23-29. Het belletje ging gelukkig bij ons rinkelen en konden het doel weer goed vinden. De doelpunten vlogen voorbij, vooral door een aantal mooie break outs bij ons! Nog 3 minuten te spelen en de stand is 27-30. We vechten voor de winst en dit werd beloond. We zijn door in de beker! Met een winst van 28-34!

Aankomende zondag, 8 oktober, spelen we weer een competitie wedstrijd. Duiven staat op de planning, de wedstrijd begint om 14:45 in Duiven! Alle support is zeer zeker welkom!