Wedstrijdverslag Stormvogels DS1 – TVO DS1 (26-23)

Dit weekend stond alweer de allerlaatste competitiewedstrijd van ons seizoen in de eerste klasse op het programma. We hebben afgelopen zondagmiddag gespeeld tegen Stormvogels DS1 in Haaksbergen. Ook deze wedstrijd wilden we natuurlijk super graag winnen, want dat zou betekenen dat we alle punten die we konden pakken, zouden pakken.

De eerste helft verliep de eerste 10 minuten erg stroef. Eigenlijk speelden we aanvallend redelijk goed, maar in de verdediging lieten we veel steken vallen, waardoor Stormvogels te makkelijk doelpunten kon maken. Het stond 6-6 na 10 minuten te hebben gespeeld. Vervolgens speelden we een aantal minuten beter in de dekking. Het lukte Stormvogels 5 minuten lang niet om door onze dekking heen te komen. Toch speelden we daarna weer wat slordiger. Gelukkig bleven wij ook scoren, waardoor we de rust in gingen met een stand van 11-16.

De tweede helft speelden we opnieuw wisselvallig. De eerste paar minuten waren we erg sterk. We wisten in 1.5 minuut drie keer te scoren. Maar daarna waren we niet gefocust genoeg, waardoor Stormvogels weer dichterbij kwam.
Met nog 10 minuten op de klok stonden we voor met 20-25.
Het was zeker niet onze beste wedstrijd van het seizoen, maar ook de laatste 2 punten wisten we te pakken. De eindstand was 26-33.

Alle competitiewedstrijden van dit seizoen hebben we dus naar ons weten toe te trekken, iets waar we zeker trots op mogen zijn. Ons doel was kampioen worden aan het begin van het seizoen, want we wilden zo snel mogelijk terug naar de hoofdklasse. Iedereen is erg blij dat het ons is gelukt!

Naast het positieve willen we ook nog wat “negatiefs” mededelen. Na 5 jaar begeleider te zijn geweest van DS1 stopt Milou. Zij verwacht in juli namelijk een tweeling, waarmee ze vast erg druk gaat worden. We vinden het heel jammer dat Milou ermee stopt, maar begrijpen haar keuze volledig. We willen haar nogmaals super erg bedanken voor de afgelopen jaren!
Omdat Carlijn volgend seizoen nog niet in actie zal komen op het handbalveld, zal zij volgend seizoen onze begeleidster worden. Zij zal Chantal gaan begeleiden (want ja; Chantal blijft ook volgend jaar onze trainster/coach).

Ook hebben we zondag afscheid genomen van Mila. Zij gaat de overstap maken van TVO naar Kwiek in Raalte. Zij zal daar A-divisie gaan spelen. Mila zat natuurlijk niet vast in dames 1, maar heeft veel wedstrijden meegespeeld en haar kwaliteiten mogen laten zien. We vinden het heel jammer dat Mila weggaat, maar wensen haar veel succes en plezier met haar nieuwe uitdaging!

We hebben de competitie afgelopen zondag goed afgesloten. Eerst hebben we met het team heerlijk gegeten bij Café Halfweg, nadien gingen we met de meesten van het team naar Bruins. Het was een hele gezellige avond met elkaar!

De komende twee weken hebben we rust, daarna gaan we alweer starten aan de voorbereiding. Daarbij zullen we net als vorig seizoen weer starten met een voorselectie.

Bij deze willen we onze hoofdsponsor Veldhuis Keukenmontage & TVO Gilde nogmaals bedanken voor hun bijdrage voor gisteravond!

Ook alle supporters van het afgelopen seizoen willen we bedanken. We zien jullie graag volgend seizoen weer op de tribune!