Wedstrijdverslag TVO DS1 – Bentelo DS2 (21-23)

Zaterdagavond hebben we de derby tegen Bentelo DS2 gespeeld. Het beloofde een spannende pot te worden, want de vorige wedstrijd werd nipt verloren. TVO begon niet scherp aan de wedstrijd en liep al gauw tegen een 2-6 achterstand aan. Door veel balverlies kreeg Bentelo de kans om vanuit break-outs te scoren. Ook kreeg een van ons mandekking, waardoor we er eventjes niet uitkwamen. Daarom moesten we in de aanval schakelen, maar het lukte ons toch de 1-op-1 acties op te zoeken en te scoren. We kregen iets meer grip op het spel van Bentelo, omdat de verdediging beter met elkaar samen ging werken. Hierdoor konden we de rust in met een kleine achterstand van drie punten (6-9).

De tweede helft bleven we in het spoor van Bentelo. Het lukte ons tot op een gelijke hoogte te komen, en zelfs nog even op voorsprong. Helaas hebben wij ons zelf niet kunnen belonen door open kansen te missen. Bentelo wist ons weer in te halen en besliste de wedstrijd met 21-23.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen OBW DS1 op het programma om 13.35 uur in sporthal de Lentemorgen in Zevenaar.