Wedstrijdverslag TVO DS1 – DFS Arnhem DS1 (28-24)

Afgelopen zaterdag stond een thuiswedstrijd tegen DFS Arnhem op het programma. In deze competitie hebben we tegen bijna iedere tegenstander wel een kans om te winnen (behalve Lettele die zo ongeveer al kampioen is) en dus ook tegen DFS. We begonnen met een volle wisselbank aan de wedstrijd. De eerste helft ging het gelijk op. DFS had een goede afstandschutter die een aantal doelpunten wist te maken waardoor we al snel overschakelde van een 6-0 naar een 5-1 dekking. Gelukkig wisten wij ook het net te vinden, met name vanuit onze oude vertrouwde snelle aanvallen. De ruststand was 13-13.

De tweede helft kregen we gelijk de eerste minuut al een 2 minuten tijdstraf, echter zat de verdediging goed dicht waardoor DFS niet tot scoren kwam. Halverwege de tweede helft liepen we uit naar 3 doelpunten verschil en 10 minuten voor einde van de wedstrijd was het zelfs 26-21. Karlijn was zoals vanouds op dreef vanuit de linkerhoek met maar liefst 10 (!) doelpunten. We zijn als team blijven vechten en hebben de wedstrijd naar ons toe weten te trekken naar een eindstand van 28-24. Fijn dat onze vertrouwde penaltykiller (Marloes) terug is. Deze 2 punten zorgen er voor dat we niet meer op de laatste plek staan, mede vanwege het verlies van WHC en OBW. Op naar nog meer punten de komende weken!

Volgende week spelen we uit tegen Wesepe DS1 in Olst. Support is zeker nodig!