Wedstrijdverslag TVO DS1 – De Tukkers DS2 (22-18)

Gisteren was het dan zover: onze eerste thuis wedstrijd van het seizoen in de nieuwe thuisbasis De Pol in Bentelo. Helaas moesten we deze wedstrijd zonder onze trouwe supporters spelen vanwege de nieuwe Corona maatregelen. Erg jammer, maar het is niet anders! We speelden de wedstrijd tegen De Tukkers DS2. Voor ons een nieuw en onbekend team waar we nog niet eerder tegen hebben gespeeld. Des al niet te min waren we gebrand om ook deze wedstrijd met een winst af te sluiten.

Vanaf moment één stond onze verdediging als een huis. Dit voelde als vanouds, we vochten met z’n allen voor elke bal! Vanuit de hardwerkende verdediging liepen de aanvallen goed. Er werden break-outs gelopen, wissels opgezet (met goede uitkomst) en van elke positie kon gescoord worden. De rust zijn we ingegaan met een prima stand: 14-6.

De tweede helft begonnen we wat slordig. Een aantal afspeel fouten en gemiste kansen zorgden ervoor dat De Tukkers iets terug konden komen. Toch was onze voorsprong al zo dus danig ver dat dit geen effect had. We bleven scoren (ondanks ook de wederom vele gemiste kansen) en daarnaast hebben we natuurlijk altijd nog onze keeper Sophie die weer top stond te keepen. Eindstand een terechte 22-18.

Volgende week zaterdag 10 oktober spelen we om 19:15 uur uit tegen Langeveen DS1 in Geesteren. Hier mag wederom geen publiek bij aanwezig zijn, maar indien mogelijk zullen we zorgen voor een live stream via de Instagram pagina van TVO Handbal. Lekker vanaf de bank, geheel Corona proof met wijntje of biertje: wij zeggen DOEN! Tot volgende week!