Wedstrijdverslag TVO DS1 – Stormvogels DS1 (28-17)

Zaterdag stond de laatste competitiewedstrijd van 2022 op het programma. We speelden tegen Stormvogels DS1 uit Haaksbergen. Direct vanaf het begin van de wedstrijd lieten we ons eigen spel goed zien. Onze dekking stond nog niet direct goed, maar in de loop van de eerste helft ging dit al beter. Stormvogels kreeg veel tijdstraffen, waardoor wij mooie aanvallen in overtal konden uitspelen. Ook alle penalty’s die we kregen, scoorden we. We gingen rusten met een tussenstand van 13-7.

Ook de tweede helft gingen we goed van start, onze dekking stond goed dicht en onze ballen bleven het net raken. Het leek erop alsof Stormvogels het een beetje op gaf, waardoor wij de voorsprong verder konden uitbreiden. Vooral Pien en Bente waren lekker op dreef en scoorden veel. Aan het einde van de wedstrijd gooide Sophie een perfecte break-out naar Linde, waaruit ons 28e doelpunt viel.

Al met al speelden we een veel betere wedstrijd dan vorige week tegen D.H.V. en wonnen we met 28-17. Hiermee kunnen we met trots zeggen dat we alle wedstrijden van de eerste competitiehelft hebben gewonnen, en dus 22 punten uit 11 wedstrijden.

De aankomende drie weken staan er geen competitiewedstrijden op het de programma vanwege de feestdagen. De volgende competitiewedstrijd zal pas weer zijn op zaterdag 14 januari tegen Stevo DS2. We spelen dan thuis in Bentelo om 19:00.

Aankomende week gaan we nog trainen, daarna hebben we één week geen training. De eerste week van het nieuwe jaar starten we weer en gaan we hard trainen om hopelijk de tweede competitiehelft sterk van start te laten gaan.

Wij willen al onze supporters fijne feestdagen wensen en hopelijk zien we jullie allen weer op de tribune in 2023!