Wedstrijdverslag TVO DS1 – Travelbags/HV Zwolle (22-27)

Afgelopen zaterdag speelde we thuis tegen Zwolle. Zwolle stond 1 plekje boven ons, dus bij winst zouden we wederom een plekje stijgen. Helaas is dit niet gelukt. Vanaf het begin van de wedstrijd hebben we achter gestaan. We keken al gauw tegen een achterstand van 2-5 aan. Zwolle had in vele opzichten een beter spel dan ons. Ze waren snel, beweeglijk en wisten elkaar goed te vinden. Daarnaast schoten ze de ballen er ook strak in. De ruststand was dan ook 10-14.

In de tweede helft zijn we blijven vechten en zijn we nog teruggekomen op 2 doelpunten verschil. Helaas konden we de wedstrijd niet naar ons toetrekken. Zwolle deed op dat moment een tandje bij waardoor we zo weer tegen een grotere achterstand aankeken. Positief is dat we zijn blijven vechten en veel individuele acties zijn blijven aangaan. Dit resulteerde in veel penalty’s die we ook goed benut hebben. Kortom, een leerzame pot en op naar volgende week (22-27). De spannende derby tegen WHC die we moeten winnen om WHC op afstand te houden.