Wedstrijdverslag WHC DS1 – TVO DS1 (27-24)

Afgelopen zaterdag speelden we de derby tegen Hengevelde! Gespannen, maar zeer gebrand om te winnen begonnen we aan de wedstrijd. We begonnen zwak en kwamen al snel op een 4-2 achterstand. We zagen dat wij niet de enige waren die deze wedstrijd wilden winnen. Na twintig minuten spelen en een 9-6 achterstand, werd Britt flink aangepakt en hier werd ook een rode kaart voor gegeven. Het betrof een bepalende speelster van Hengevelde die vroegtijdig het veld moest verlaten. De verdediging zat niet goed dicht waar we de tweede helft ook op hebben geanticipeerd. De rust stonden we op achterstand met 16-14.

Niks aan de hand, als team strijden en er vol voor gaan en we zouden die wedstrijd gaan winnen. De hele tweede helft bleven we met twee punten achterstaan en het lukte gewoon niet op dichterbij te komen. 10 minuten voor het einde kreeg ook Britt een rode kaart. We zijn er met z’n allen vol voor gegaan, gestreden voor wat we waard zijn, maar het mocht helaas niet baten. We konden de wedstrijd niet naar ons toe trekken en hebben helaas verloren met 27-24.

Vanavond spelen we nog een oefenwedstrijd tegen Bentelo DS1. De aankomende twee weekenden hebben we geen wedstrijden, zaterdag 29 februari is onze volgende thuiswedstrijd tegen Nijhof Broekland om 19:30 in De Marke. Dan gaan we met z’n allen keihard strijden om niet op die onderste plek te komen.