Wedstrijdverslag TVO DS1 – Voorwaarts DS1 (25-31)

Afgelopen weekend stond de thuiswedstrijd tegen Voorwaarts op de planning. Een veelbelovende wedstrijd waarin wij punten moesten pakken.

We begonnen heel sterk in de wedstrijd. Waar voorwaarts belangrijke kansen misten, gaven wij direct antwoord met een tegen goal. We stonden al gauw op een voorsprong van 5-3. Voorwaarts bleef dichtbij, maar wij gaven de voorsprong niet weg. Er was veel ruimte aan de (voor ons) rechterkant, waardoor Larissa er een aantal keer mooi langs heen ging en dat werd beloond met vele mooie doelpunten. Wij blijven ons snelle spel en onze voorsprong voort zetten en staan met nog ongeveer 10 minuten op de klok 9-5 voor. In de laatste minuten van de eerste helft werd het ons te heet onder de voeten en kwam voorwaarts dichter bij. Wij scoren niet meer, maar voorwaarts helaas wel wat uitliep op een achterstand voor ons. In een split second raakten we ineens niks meer en maakten we vele kleine fouten die niet hadden mogen gebeuren. Zo gaven wij onze voorsprong weg en gingen we met een achterstand van 12-13 de rust in.

We moeten dit winnen, en dit kan nog steeds. Onze kracht is snelheid, dus hier moeten we gebruik van maken en de punten binnen slepen. Voorwaarts begon de tweede helft met de bal. Toch wist voorwaarts de eerste paar minuten van de tweede helft niet te scoren, en hier hebben wij goed op ingespeeld. We waren weer op snelheid en wisten onze achterstand in te halen naar een gelijke stand. Kelly was lekker op dreef in de wedstrijd en was de verdediging van voorwaarts te slim en te snel af. Zij brengt ons op de gelijke stand van 14-14 met een mooie break out. De eerste paar minuten van de tweede helft blijven we goed bij, maar gaat het op en af. We komen weer op voorsprong, maar na een paar minuten geven we dit ook weer weg. We komen op een gelijke stand van 16-16 en vanaf dit moment lopen wij helemaal vast en gaat voorwaarts erover heen. Met nog ongeveer 12 minuten op de klok staan we achter met een stand van 17-19. Voorwaarts loopt uit en weet helaas hun voorsprong te behouden. Met nog een mooie break out van Larissa komen we op een stand van 20-25 terecht. Het verschil loopt helaas verder uit naar 10 doelpunten. In de laatste paar minuten weten we dit nog iets in te krimpen, maar het was helaas niet genoeg. Wij verliezen de thuis wedstrijd met 25-31.

Volgende week zaterdag 2 maart spelen wij een uit wedstrijd tegen Lettele. We spelen om 19:30 in Bathmen in sporthal de Uutvlog.