Wedstrijdverslag WHC DS1 – TVO DS1 (29-17)

Derby time!

Afgelopen weekend stond de wedstrijd tegen WHC op de planning. We speelden uit in Hengevelde. Een veelbelovende wedstrijd terugblikkend op de vorige wedstrijd tegen WHC!

De wedstrijd begon gelijk op! Beide ploegen wisten niet te scoren. WHC brak het ijs en maakte het eerste doelpunt. Ze kwamen op een kleine voorsprong (3-0), maar ook wij kwamen gauw in actie en lieten het niet verder uit handen lopen. We kwamen dichterbij en op ongeveer de helft van de eerste helft staat het nog maar 5-4. Sophie staat weer erg goed in de goal en houd er een paar mooie doelpunten uit! Ongeveer vanaf dat moment kwamen de doelpunten op gang. We hebben nog een klein moment een voorsprong weten te pakken op WHC. We brachten de stand naar 5-6. Vanaf het begin werd er snel spel gespeeld en stond de verdediging goed! we begonnen met een 5-1 dekking, maar uiteindelijk zijn we toch terug gezakt naar een 6-0 dekking. Dit ging beter! Met nog 9 minuten op de klok is de stand 8-6. Wij proberen het WHC zo lastig mogelijk te maken en zoveel mogelijk bij te blijven in doelpunten. Op de laatste seconden van de eerste helft werd er aan onze kant nog gescoord en is de rust stand 11-7 in het voordeel van WHC.

We moeten doorgaan met ons snelle spel en het snelle spel er bij WHC uithalen. WHC moet het zo moeilijk mogelijk krijgen met ons spel. Waarin er in de eerste helft veel werd gemist en weinig doelpunten gemaakt werden, werd er in de tweede helft veel gescoord. Helaas was dit vooral het geval aan de kant van onze tegenstander. We hebben in de tweede helft onze kansen laten liggen en nam WHC de overhand. Met 10 minuten in de tweede helft gespeeld te hebben heeft WHC de stand maar 18-9 weten te brengen. WHC loopt op ons uit en weet in de dubbele cijfers terecht te komen. Winst zit er voor ons helaas niet meer in, maar nog steeds zijn er genoeg kansen om dichterbij te komen en het misschien tot een gelijk spel te brengen. Met nog 6 minuten op de klok is de stand 25-15. Nog 6 minuten strijden om nog een paar doelpunten mee te kunnen pikken. Helaas is het ons niet gelukt om de stand tot een gelijkspel of winst te laten leiden. Wij verliezen van WHC met 29-17

Nu zijn we 2 weekenden vrij in verband met carnaval. We hebben op zaterdag 24 februari weer een wedstrijd gepland staan. Een thuis wedstrijd tegen Voorwaarts. Het beloofd een spannende en belangrijke wedstrijd te worden, waarin wij punten moeten en kunnen pakken. De uitslag van de vorige wedstrijd tegen Voorwaarts was 24-18 in het voordeel van Voorwaarts. We zijn gedreven om punten te pakken in de laatste 7 wedstrijden! We zien jullie graag zaterdag 24 februari om 19:00 in Sporthal de Pol. Alle support is van harte welkom!